vrijdag 7 mei 2021

Kwetsbaar

 Kwetsbaarheid raakte me diep

Hoe mijn leven tot nu toe verliep

Was niet altijd fijn

Verbonden met heel wat pijn

Mijn hart werd gesloten

In een harnas gegoten

Niets kon nog naar binnen

Zodat het nieuwe niet kon beginnen


Langzaam begint het te kraken

Licht kan weer binnen geraken

Rust komt weer tevoorschijn

Ik zie weer een rechtere lijn

Een nieuw pad en leven

Op hartsnivo verder gedreven


Alles is nog ongekend

Iets wat ik niet ben gewend

Het onbekende verkennen

Mezelf weer verwennen

De vrouw in mij graag zien

Dat is wat ik verdien

Het zijn kleine en angstige stappen

Want wil mezelf niet direct verklappen

Wat er allemaal vanbinnen zit

Het is voor mij ook een nieuwe rit

Respect en liefde is wat ik wens

Ook al lijkt het mij heel intens

Om mezelf weer te geven

En al het goede te mogen beleven


Toch wil ik het omarmen

Zodat mijn hart zich weer kan verwarmen

Kwetsbaar zijn op een ander nivo

Voor mij nu een go

Hoe angstig ik ook ben

En het nieuwe erken

Als een geschenk dat is gegeven

Een verhaal door het hart geweven

Op een ander level ervaren

Ik kan het niet anders verklaren

Dan dat ik ben wie ik ben

En mezelf in de ander herken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten